חוכמת האדמה - מרכז לריפוי טבעי - תזונה בריאה - הדרך לבריאות ואריכות חיים
דר. האושקה - Dr. Hauschka - מוצרי קוסמטיקה ביו-אורגנית  |  

הצטרפות לרשימת התפוצה




מונה:

תאריך ושעה
 

דף הבית >> מרכז לרפואה טבעית >> נטורופתיה >> תזונה בריאה - הדרך לבריאות ואריכות חיים
 
תזונה בריאה ומאוזנת - הדרך לבריאות טובה ואריכות חיים

ניהול אורח חיים בריא אינו דבר מובן מאליו בעת המודרנית. אלו חיים עמוסים, מאתגרים ומעייפים, בהם אנו נחשפים למזון מתועש ולריבוי חומרים המזיקים לבריאותנו, חיים היוצרים קושי בניהול חיי בית תקינים. אנחנו עסוקים במרדף אחרי הזנב של עצמנו, אין לנו זמן לבשל, או להתעמק ברזי הבישול הבריא ובסופו של יום אנחנו לרוב עייפים מדי בכדי ליצור את השינוי.
ובכל זאת אנשים רבים מגיעים לרגע הזה שבו הם אומרים - די, מספיק. חלקם, עקב מחלה שלהם או של קרוביהם, חלקם יוצרים שינוי אחרי שנולדים להם ילדים וחלקם לאחר שהבינו והפנימו את מקומה של התזונה בחייהם ומרגישים שהם רוצים יותר מהחיים, יותר בריאות, יותר הנאה ויותר איכות חיים*.
שינוי אמיתי, לאורך החיים, צריך להתחיל מאיפה שהוא. הוא אינו צריך להיות חד ומיידי ולעיתים אף טוב
שיהיה איטי והדרגתי.

להלן מספר הדגשים תזונתיים (יש לציין שהם מיועדים עבור אנשים בריאים בלבד ובכל מקרה מומלץ להתייעץ עם נטורופת על מנת להתאים את התזונה לאדם):

תזונה בריאה לעולם תהייה כזו המבושלת בבית. נכון, זה לא פשוט. אך אם תצליחו להכניס עוד ועוד ארוחות ביתיות- הרווח כולו שלכם. רק בבישול בבית יש לכם שליטה על איכות וכמות חומרי הגלם הנכנסים אליכם לגוף.
חשוב לזכור! מזון בריא ככל שיהיה, אם אין אוכלים אותו בנחת, מקדישים לו את הזמן הנדרש, בישיבה ליד שולחן, ללא שיחות טלפון וצפיה בטלוויזיה, לא ישיג את מטרתו.

דגנים - חשוב לבחור דגנים מלאים בלבד: אורז, חיטה, כוסמין, כוסמת, קינואה, פסטה, קוסקוס, בורגול ועוד.
קטניות - מהוות מקור צמחי מצויין ואיכותי לחלבון. למשל: עדשים, שעועית, חומוס, פול, סויה ועוד.
ירקות - יש לצרוך לפחות שליש מתוכם טריים. אפשר לאכול מהם ללא הגבלה וחושב מאד לגוון בצבעים שלהם. יש להקפיד ולצרוך עלים ירוקים מכל הסוגים על בסיס יומיומי. חשוב לציין, שבמידת האפשר, צריכה של ירקות אורגנים, תמנע ספיחת רעלים מיותרים ותעשיר את הגוף בחומרי תזונה, המצויים בהם בכמות העולה על הירקות שמקורם בחקלאות מתועשת. במיוחד אמורים הדברים בהתיחס לירקות עלים ושורש, שבהם ספיחת הרעלים רבה ביותר.
פירות - לצרוך ברמה יומיומית ומגוונת. צריכה עודפת, עלולה להכניס לגוף כמות סוכר גבוהה. גם כאן, למי שיכול לאפשר לעצמו כלכלית, רצוי לצרוך פירות אורגנים.
שמנים ושומנים - חשוב שלא להימנע מצריכת שומן כיוון שהוא מהווה חלק חשוב מאבני היסוד של גוף האדם. יש להקפיד ולצרוך שמנים מאיכות טובה ומכבישה קרה בלבד.
הדברים אמורים בעיקר ביחס לשומנים רוויים. כמובן שחשוב לא להגזים בכמויות ולהמנע מצריכת שומני טרנס.
אגוזים ושקדים - לא קלויים ולא מומלחים או ממותקים בלבד. מומלץ לאכול כחופן ביום ולגוון מכל הסוגים.
מן החי - חלב ומוצריו, בשר ועוף- יש לאכול מהם במידה ובמתינות.
דגים - מומלץ לאכול 2-3 פעמים בשבוע דגי ים צפוני המכילים אומגה 3. מומלץ לקנות דגים ממקור ידוע
ומגידולים איכותיים בלבד.
שתייה - מומלץ לשתות מים בלבד. מומלץ לבדוק את איכות המיים ונקיון המים ואת החומרים המוספים אליהם
(כגון פלואוריד) שלעיתים אף מזיקים.
גם מיצי פירות וירקות טריים יכולים להוות מקור נוזלים, ויטמינים ומינרלים נהדר, אך יש לוודא שהם ניצרכים בכמות סבירה.
מיצים קנויים, משקאות ממותקים ומשקאות דיאט, מהם מומלץ להימנע כליל.
מזון מתועש ומעובד- ממזון מסוג זה מומלץ להימנע. הוא מזון באיכות נמוכה שלרוב תורם יותר לחולי מאשר לבריאות.
תוספי מזון - כגון חומרים משמרים, צבעי מאכל ומייצבים- מהם מומלץ להימנע כליל. ברובם הם אינם
חומרים טבעיים, השפעותיהם על גוף האדם עדיין לא מספיק ידועות. את חלקם קשה לזהות כיוון שהם מסומנים בתויות המזון בצורה מקודדת.
ממתיקים מלאכותיים - חומרים מלאכותיים המספקים טעם מתוק כתחליף לסוכר. השפעתם עדיין לא ידועה לטווח הרחוק וחלקם אף הוצאו מהחוק במהלך השנים אחרי שהתגלו כמסרטנים.
שומנים מוקשים או מוקשים חלקית- כמו גם מרגרינה. אלו שמנים שעברו תהליכים שונים במעבדה, הם מזיקים ומפריעים לפעילותם התקינה של השומנים הטובים.
מלח - יש לצרוך מלחים לא מעובדים, כגון מלח אטלנטי או מלח הימאליה, מכיוון שהם עשירים במינרלים חיוניים, לעומת המלח המסחרי הלבן, שהינו מזוקק ומכיל בעיקר נתרן ושאריות חומרים כימיים, שמקורם בתהליך הזיקוק. מלח זה, נמצא בשפע ובאופן סמוי ברוב המזון המתועש.

מומלץ לבצע ניקוי רעלים לפחות פעם בשנה (רצוי פעמיים), בעונות המעבר - באביב ובסתיו, למידע נוסף
תהליך זה מפנה חומרים זרים מהגוף ומסדיר את פעולת מערכת העיכול.

לסיכום, חשוב לזכור שתזונה בריאה היא תזונה טבעית. ככל שנגדיל את שליטתנו על האוכל שאנו אוכלים וככל שנרחיב את היידע שלנו כצרכנים נרוויח בריאות טובה יותר לנו ולבני משפחתינו.
והעיקר- שיהיה בתאבון!


* חושבים שהגיע הזמן לקחת את החיים שלכם בידיים? לעשות שינוי? רוצים לעבור לאורח חיים בריא ואינכם יודעים כיצד להתחיל? הנטורופתים שלנו, שהם גם תזונאים, ידריכו, יכוונו וילוו אתכם בתהליך, יספקו לכם תפריטים והרבה הרבה תמיכה למידע והזמנת תורים: 03-5252512

הכותבת היא דנה ביק-שנוני, נטורופתית, הרבליסטית קלינית ותזונאית הוליסטית המטפלת בקליניקה של "חוכמת האדמה"


המשיכו לקרוא: 10 עצות לתזונה משפחתית בריאה - או "המשפחה עוברת לתזונה בריאה"


 

צמחי מרפא | רכישת צמחי מרפא תרופות טבעיות ותוספי תזונה | פורמולות צמחי מרפא "ראן צמחים"פורמולות סיניות "זן צמחים" | נטורופתיה | איור-וודה | פורמולות איורוודיות |
תוספי התזונה האיכותיים של אנ.אס.פי - NSP - Nature's Sunshine | לאם ולתינוק | לחמים בריאים | RAW FOOD | טופו אורגני "קדיתא" | דמיאנה - תחליף טבק טבעי | קפה אורגני | שוקולד פרא | דבש טבעי "פרחי הגליל" בעל תו תקן של מועצת הדבש | קוסמטיקה טבעית ואורגנית | קוסמטיקה איורוודית | קוסמטיקה טיפולית | קוסמטיקה אורגנית "אננדה"pukka פורמולות אירווודיות ותוספי תזונה | "דר. האושקה" | צ'יוונפראש אורגני | טחינה "אמארה" | סירופ אגבה | גרין מגמה -Green Magma | אורגנול - אנטיביוטיקה טבעית | שפעת החזירים - טיפול ומניעה | מתנות ואריזות שי | תה אולונג - תה ירוק סיני אמיתיאומגה 3 צמחית מזרעי המרווה מרושתת של חברת מרוולס - Marvalousשיפור תפקודי המוח ActivBrain | הפתרון הטבעי לתופעות גיל המעבר Femarelle | הפסקת עישון עם דמיאנה | קליניקה לריפוי טבעי | טיפולי פוריות טבעיים | סדנת ארומתרפיה | פורמולות הבית של חוכמת האדמה - לטיפול טבעי במצבים בריאותיים אקוטיים ושכיחים | הטיפול הטבעי בבעיית קשב וריכוז |
vegetable Omega 3 of Clary Sage - Salvia Sclarea by Marvalous
| הקליניקה החדשה של "חוכמת האדמה" מבחר טיפולים טבעיים מידי מטפלים מקצועיים | Fohow Haicao Gai - מוצר קלציום מדור חדש מאצות-ים | פטריות כוח סיניות בפורמולות עוצמתיות של חברת Fohow |



לייבסיטי - בניית אתרים